Sunday 17 February 2013

title...pangkat..dan sahabt

kali ni aku nk bercerita mengenai jawatan dan sahabat dan rakan2...

bagaimana dan apa yang  berlaku dalam hidup aku sepanjang dua bulan nih...

kisah aku ngan N berkawan rapat,, rapat giler kot...  dalam masa yang sama jugak aku dgn die berhajat untuk berpindah ke tempat penginapan yang lain. setibanya masa, aku dgn dia tidak dapat ditukarkan ke tempat yang kami mahukan itu..

aku memang berhajat sangat tidak mahu dengan jawatan itu.. tapi n terpaksa menerima jawatan itu kerana beban diatas abhunya yang sangat2 kuat...

die mengjak aku,, aku xdapat menerima.,, die memaksa aku... sampailah sekrang aku just ikut flow je.. tanpa mengatakan ya..!!!

tapi kami diwajibkan untuk dapat awal,, disebabkan aku ada family trip, aku xdapat datang... aku datang agak lewat..pada siri yang terakhir...

setibanya aku disan.. dia seolah2 ok,,, 

tp bile tiba masa postmortem,, die meluahkan segalanya.. die merngtakan yang dia terasa yang aku xdapat dtang.. dia sangat kecewa.. sedangkan sedara dia pon khawin ketika itu...

die seolah2 menyalahkan aku,, sedangkan die tak sedarkah betapa beratnya aku nak terima jawatan ini!!! aku terima jawatan ini kerana dia adalah sahabat aku!!!! 

 aku ambik jawatn ini pon sebab kau... kalau bukan sebab ko!!! aku memeng xkan ambik!!! 

ade ke patot,, time meeting!! kau sound!! kao marah aku mcm tuh skali.!!!

ko xperasan ke ape usaha aku kt ko!!! ko tau yang aku xbg komitmen jah!!!! ko langsung tak bagi pelaung untuk aku bercakao!!!! ko xpernah nk bercakap dgn aku!!!

mane respet ko sbg sahgabat aku!!! mane ko sahabat!!! aku sedih kot!!!

hbis meeting,, aku ok la ngn die,, tp aku dah rasa gap dgn die..!! aku dah mula pandang negatif dekat die... aku mula mikirkan perkara2 tak elok dekat die.. aku  sekarang tgh ubah persepsi dgn die...!!!

dia  seolah2 suka mengarah aku,,,!! aku dah mule kurang dapat menerima dia,,

tapi aku xleh terus mcmni,, nanti aku akan trus hanyut!!! aku akn trus membenci die.!!! xboleh jadi mcmnu coz aku msih syang dia sbgai sahabt aku.. Insyaallah.. amin!!

betullah,, disebabkan pangkat,, sahabat jadi lawan!!!

harap2 ianya tidak terjadi dekat diriku dan N.. amin!!!

No comments:

Post a Comment