Saturday 27 July 2013

lumrah kehidupan...

Ya Allah,,hari ni kau telah uji aku dengan care penglihatan...kau tunjukkan kpdku kuase mu yg sngt2 besar,,,sangt2 hebat....

sedang aku leke dalam dunie aku,,,sedang aku seronok dlm mengejar dunia..
sedang aku sibuk dengn urusan sndiri aku...
aku lupe orang disekeliling aku...

sedang aku duduk diruang tamu dapur petang tadi...
..kakak aku sedang solat,,, abang sulong tengah tengok tv,, abng sorang lagi seadang baring,,
mak aku sedang bersiap untuk majlis berbuke puase,,,
aku baring di ruang tamu dapur...
baring hampir lelap..

setibanya kakak aku mengangkat takbir.. "Allahu Akbar.."

kedengaran suare orang sedang menagis dan terus senyap..
aku mendengar,, mak aku kelaur bilik,, kakak aku keluar bilik..

mereke menuju ke bilik tengah..
buka pintu,, anak sedare aku jatuh,,

die kene tarik!!
aku terkejut,,,tanganyer merekot..
mate die ke atas,, putih,,
ibu @ kakak aku datang rapat memeluk anaknye itu..
memangil2 ank nye..

ya Allah!!!!.... kuatnye kakak aku,,sambil bertelekung!!
aku sebak melihat betapa hebatnye pengan seorang ibu terhadap anaknye..
ya allah!!! aku sedih..a ku mengis!! aku teresak2...
dalam hati aku meronta,,

magrhib tadi selepas kami semua,,termasuk ank sdare aku dh sihat,,, kami blik,, aku 
masuk bilik dan terus mengis mengigngt kan ape yg telah berlaku,,,

YA ALLAH...KUATKANLAH HATI MEREKE SEMUA..SEMUA KAKAK DAN ABNG2 AKU...IBU BAPA AKU..

SIHATKAN LAH SEMUA ANK SEDARE AKU...AKU DAN SEMUA YG BERADA DISEKLILING AKU!!

KUATKAH LAH HATI KAMI!!

AMIN!!!

No comments:

Post a Comment